top of page
  • Writer's pictureAlexandraK.

COPENHAGEN CHRISTMAS MARKETS '22

Krásny utorok všetkým. Tak my sme sa včera vrátili z rýchleho jednodňového výletu. Boli sme aj s kamarátmi na jeden deň v Dánsku na vianočné trhy. V Dánsku sme boli prvý krát a musím povedať že sa mi tam moc moc moc páčilo, tá atmosféra, jedlo, mesto (teda až na tú zimu ) jednoducho bolo to tam čarovné. Ako prvé sme hneď z letiska išli metrom k známym pestrofarebným domčekom v časti Nyhavn, ktoré určite všetci dobre poznáte z fotiek. Prešli sme si trhy, dali obed v reštaurácii a zakončili som to dezertom na trhoch. Sladkou wafľou v tvare stromčeka poliatou bielou čokoládou a posypanou oreom a bola ozaj výborná. Odtiaľ sme si išli pozrieť druhé trhy, kde sme sa zahriali gloggom (punčom) a pomaličky smerom k hotelu sa ubytovať a trošku aj zahriať keďže bola vonku veľká zima. Ubytovaný sme boli v hoteli "Wakeup Copenhagen Bernstorffsgade" asi 25 min chôdze od Nyhavn (fotky budú čoskoro aj v "Travel"). Na hoteli sme si dali asi hodinkový oddych keďže sme cestovali od 3 rána a potom sme sa vybrali do parku "Tivoli", mali sme ho len 5 min od hotela. Park bol nádherný, rozprávkový, plný svetielok a vianočnej výzdoby. Kúpili sme si tam aj pár suvenírov na pamiatku. Samozrejme že aj tam mali trhy tak sme sa museli zahriať punčom a ja som vyskúšala horúce jabĺčko s orieškami. A odtiaľ sme si spravili ešte jednu menšiu zastavku na v poradí už štvrté trhy, pretože sme mali neskutočnú chuť na hot dog alebo teda lepšie povedané ich "bratwurst" a bol veľmi dobrý. Celkovo všetko jedlo na trhoch čo sme vyskúšali mi veľmi chutilo, takže za mňa úplná spokojnosť aj v tomto. A tým sa náš výlet zakončil, potom sme už išli len spinkať na hotel pretože ráno o 9 sme odlietali späť domov.

Takže ak rozmýšľate kam ísť na vianočné trhy ja určite odporúčam všetkými desiatimi Kodaň a som veľmi vďačná že sme sa tam mohli ísť pozrieť.

Krásny zvyšok večera ešte prajem.